Systemowy czytnik kart zbliżeniowych

dla kart RFID 125 kHz (UNIQUE) lub mifare

Systemowy czytnik kart

Systemowy czytnik kart to czytnik transponderów zbliżeniowych standardu EM 125kz małych rozmiarów. Jest to przydatne narzędzie dla administratorów systemu, ułatwiające wprowadzanie kart pracowników „przy biurku”. Numer karty wpisywany jest w aktualne pole kursora. Czytnik komunikuje się poprzez port USB, skąd też jest zasilany.

W ofercie posiadamy dwa czytniki systemowe wykorzystywane w systemach RCP i KD:

Czytnik systemowy dla odczytu kart zbliżeniowych

USB SysReader – to bardzo wyodny w użyciu czytnik systemowy, który podłączamy do komputera poprzez gniazdo USB 2.0 (zasilanie i komunikacja w jednym). W odróżnieniu od USB MiniReader's ten model nie wymaga żadnych sterowników ani aplikacji wspomagających. Urządzenie jest wykrywane przez system jako tzw. HID (Human Interface Device ). Jest to najczęściej wybierany czytnik systemowy. 


Systemowy czytnik kart zbliżeniowych

USB MiniReader – możliwość podłączenia czytnika poprzez podstawkę oraz bezpośrednio do gniazda USB2.0 (tak jak PenDrive). Czytnik wymaga zainstalowanie w systemie małej aplikacji wspomagającej. Odczytuje kartę w kilku formatach min: 8,16,24bit.



Wprowadzanie kart do systemu

Czytnik systemowy(administratora) nie jest elementem niezbędnym w naszych systemach. Kartę pracownika można wprowadzić do systemu RCP/KD na kilka sposobów:

  • wpisując z klawiatury jej numer w oprogramowaniu
  • wprowadzając kartę stojąc fizycznie przy czytniku
  • lub właśnie za pośrednictwem czytnika systemowego

O ile dwa pierwsze sposoby można zaakceptować przy małej ilości pracowników i zarazem małej rotacji nowo zatrudnionych w firmie, o tyle trzeci sposób zdaje się być idealnym rozwiązaniem dla każdego. Zdecydowanie silnie zalecamy korzystanie z takich udogodnień w zakładach pracy oraz obiektach, gdzie liczba użytkowników przekracza 50 osób lub w mniejszych firmach, gdzie występuje dość duża rotacja użytkowników systemów rejestracji czasu pracy oraz kontroli dostępu.